poniedziałek, 16 kwietnia 2018

Jagodowy pudding chia z płatkami migdałowymi

Wiosny u nas chyba jako takiej nie będzie, bo temperatury po zimie skoczyły od razu na 26 stopni. Dlatego też chce się jeść coś lżejszego. Ale śniadanie musi być treściwe i dać nam energię na cały dzień. Polecam więc chia. Te nasionka mają mnóstwo wartości odżywczych i połączone z owocami dają ekstra smak. Dzisiaj przygotowałam dla Was pudding. Spróbujcie!


Składniki :
* 2 łyżki nasiona chia 
* pół szklanki mleka migdałowego 
* 2-3 łyżki jagód lub borówek amerykańskich - ja użyłam jagód z cukrem 
* opcjonalnie inne owoce - u mnie banan i plastry pomarańczy
* płatki migdałowe 

Przygotowanie :
Nasiona zalewamy mlekiem, mieszamy i odstawiamy na kilka godzin. Ja zawsze wieczorem przygotowuje sobie te nasionka by rano tylko wymieszać z owocami. Przekładam do szklanki jagody, dodaję gęste już nasionka chia. Układam plasterki banana i posypuję całość płatkami migdałowymi. Można całość dosłodzić miodem, ale ja miałam jagody ze słoiczka, takie zasypane cukrem i dla mnie całość była odpowiednio słodka.


sobota, 7 kwietnia 2018

Carpaccio z buraków

Ostatnio często królują u mnie buraczki. Pod każdą postacią. Chciałam spróbować podać je inaczej niż do tej pory. Dlatego kilka upiekłam i wystudziłam. Pokroiłam w bardzo cienkie plasterki. Dobrałam przyprawy pod swój smak i tak wyszła bardzo interesująca przystawka. Polecam!


Składniki :
* 2 pieczone lub ugotowane buraki
* kilka liści rukoli 
* garść płatków migdałowych 
* łyżka soku z cytryny 
* łyżka oliwy z oliwek 
* szczypta cukru trzcinowego 
* sól, pieprz 

Przygotowanie : 
Buraki zetrzeć na tarce, na bardzo cienkie plasterki. Ułożyć na talerzu. Dodać rukolę, oraz uprażone płatki migdałowe. Sok z cytryny, oliwę, cukier, sól i pieprz wymieszać aż do powstania gładkiej emulsji. Skropić nią buraczki. Podawać od razu.